In 2013 begon Jeannette als mede-oprichter met Stichting Stijlvol Ouder. Het centrale thema is ‘anders kijken naar ouder worden’ via onderzoek, organiseren van events en communicatie rondom seniorenhuisvesting en zorg. Jeannette heeft zo’n dertig jaar ervaring in cross mediale communicatie en met het in goede banen leiden van een organisatie. Voor veel bedrijven waaronder Texaco, Rabobank, Meeus, Allied Breweries, Interbrew, Nederlands Meetinstituut, Fluor Daniel, Rocks en Vestia heeft ze magazines en nieuwsbrieven opgezet zowel digitaal als print.
Daarnaast was Jeannette als uitgever verantwoordelijk voor diverse eigen producties waaronder internationale vastgoed jaarboeken zoals Holland Real Estate en Europe Real Estate. Ook heeft ze voor verschillende klanten onderzoeken helpen opzetten en begeleidt.
Voor Stichting Stijlvol Ouder begeleidt en voert Jeannette verschillende onderzoeken uit met betrekking tot ouderen en hun omgeving en brengt zij de markt van wonen en zorg in beeld voor onder meer marketing en communicatie doeleinden.
Werkzaamheden en opdrachten
• Onderzoek ‘Hoe willen senioren wonen in Den Haag’?
• Onderzoek ‘Hoe willen senioren wonen in Rijswijk?’
• Opzetten platform voor ‘Langer zelfstandig wonen’.
• Opzetten 65plus Panel.
• Woonconsulent Zelfstandig Wonen.
• Geven van marketing- en communicatieadvies.
Achtergrond
Stichting Stijlvol Ouder (vanaf 2013)
DP Communicatie (2011-2014)
Directeur/Eigenaar. DP Communicatie, gespecialiseerd in cross mediale communicatie met specialisatie in vastgoed, duurzaam bouwen, zorgvastgoed en wonen, Het Nieuwe Werken, corporate governance en human interest onderwerpen.
DataQuote (nu Sandd DataQuote) (2012)
Ad interim COO. Sandd DataQuote levert vastgoeddata en analyse van vastgoedmarkten. Verantwoordelijk voor algemene leiding en operationeel en workflow management. Uitbouwen/ontwikkelen van producten. Coördinatie en afstemming met klanten en software ontwikkelaars.
Real Estate Publishers REP (1999-2012)
Mede-oprichter, algemeen directeur en uitgever van Engelstalige internationale jaarboeken over ontwikkeling, achtergronden en investeringen in vastgoed in 36 Europese landen, ondersteund met dagelijkse en wekelijkse nieuwsbrieven, websites en databases. Verantwoordelijk voor de operationele activiteiten, het opbouwen van redacties in 36 landen en mede-ontwikkelen en up to date houden van de databases.
Dijkman Partners Communicatiebureau (1982-2012)
Mede-oprichter, algemeen directeur en uitgever. Dijkman Partners is gespecialiseerd in marketing, cross-mediale en (sociale) communicatie. Verantwoordelijk voor de algemene leiding, geven van adviezen, conceptontwikkeling en uitwerking van opdrachten voor magazines en nieuwsbrieven (digitaal en print) voor diverse (inter)nationale klanten als Texaco, Rocks, Meeus, Vestia, Interbrew, Allied Domecq, Rabobank, Procter & Gamble, NMi, Prinses Beatrixfonds, Sandhage, Rode Kruis ziekenhuis, Fluor, Berk Groep en ACCESS.